Beszámolók

A „Lőrincz-féle komplex tantermi játékok rendszere” – tanulást fejlesztő eszköz nélküli játékok bemutatója

Összefoglaló

A „Lőrincz-féle komplex tantermi játékok rendszere” –
tanulást fejlesztő eszköz nélküli játékok bemutatója műhelymunkáról

lorinc1

Időpont:          2015. szeptember 23. 14.30-16.00

Helyszín:         Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

Előadó:           Baginé Tápai Gabriella tanító/igazgató-helyettes

Résztvevők:    Csörögi Tímea – pszichológus

Mihályiné Simon Rita – gyógypedagógus

Adamecz Judit – gyógypedagógus

Váczi Emese – pedagógus

 

A foglalkozást vezető pedagógus a műhelymunka első részében elmondta, milyen alapokon teremtődött meg a Lőrincz-féle módszer, amelynek kidolgozásában aktív kezdeményező és szervező munkát végez. Oktatói tevékenységük, valamint egy még futó projekt kapcsán összegyűjtötték és rendszerezték a rendelkezésükre álló eszközös és eszköz nélküli játékokat, melyeket iskolájukban a pedagógusok sikerrel építenek be mindennapi munkájukba. A játékos feladatok alkalmazásához az ötletet és a kezdeti segítséget Lőrincz József adta, aki munkája során jelentős mennyiségű értékes tudást halmozott fel és dolgozott ki ezen a területen.

Komplex játékos oktatásukban több területen (magyar, matematika, mozgásfejlesztés, közösségépítés, relaxálás-pihenés) rendelkeznek összegyűjtött, rendszerezett anyaggal. A projekt kapcsán az elmúlt tanévben több alkalommal tartottak műhely foglalkozásokat az érdeklődő pedagógusok részvételével.

A mai napon a matematika oktatásában használatos eszköz nélküli játékokról esett szó, és kipróbálhattuk azok gyakorlati alkalmazását. Amellett, hogy a matematikai készségeket fejlesztik, a logikus gondolkodásra, a kooperációra, a türelemre és számos más területre is nagyon jó hatással vannak. Ezt látják a gyermekek tudásának fejlődésén és motiváltabb hozzáállásán, hiszen szeretik és várják ezeket a játékos feladatokat, sokkal eredményesebben és hatékonyabban bevonhatóak a munkába.

A műhelymunka keretében folytatott beszélgetésen jól éreztük magunkat, jó volt tapasztalni a gyakorlatközpontú, elkötelezett és lelkes pedagógusi hozzáállást, és az eredményekben megmutatkozó, játékos tanulás fontosságát. A bemutatott eszköz nélküli játékgyűjtemény anyagát az előadó tanítónő e-mailes formában eljuttatta részünkre.

lorinc2

Szolnok, 2015. szeptember 23.