Beszámolók Karcagi tagintézmény

Beszámoló a Karcagi közösségi program és szakmai napról

A Karcagi Tagintézmény szakalkalmazotti közössége 2020. szeptember 11-én Felsőtárkányban közösségi programon és szakmai napon vett részt. Az előző évek gyakorlatának megfelelően külső helyszínre terveztük programunkat, a választásunk idén a Szikla-forrás tó csodálatos környezetére esett. Megérkezésünk után, egy rövid sétát követően, Illyésné Nagy Olga gyógytestnevelő kolléganőnk által vezetett, tartásjavító, gerincmobilizáló gyakorlatokból összeállított „átmozgató” tornája következett, melyen közösen vettünk részt. A felfrissülésen túl hasznos ötleteket kaptunk a fejlesztő foglalkozások nagy mozgást fejlesztő gyakorlatsorainak összeállításához. A Felsőtárkányi-tó partja számos kirándulási, szabadidős lehetőséget nyújt, a gyönyörű, szinte nyári időjárás lehetővé tette, hogy az előzetesen megtervezett programjaink megvalósulhassanak. Egy erdei sétát követően megnéztük a sziklakilátót, erdőben sétáltunk, kicsit hegyet is másztunk. Kellemesen elfáradtunk, így jól esett a következő program, ami a többségtől nem kívánt nagymértékű aktivitást. Két kolléganő ennél a tónál szokott rendszeresen horgászni, a horgászbotot most sem hagyták otthon. A próbálkozásuk sikerrel járt, több gyönyörű csukát csalogattak a horog végére, természetesen a csapat biztatásának, szurkolásának köszönhetően! Az izgalmas programokat közös ebéd követte, majd a vizuális terápia egyik módszerével, a páros festéssel ismerkedtünk meg Vargáné Kerti Anikó jóvoltából. Páros festéskor a csend, az egymásra való odafigyelés lehetőséget ad az elmélyülésre. Megtapasztalhattuk, hogy hogyan tudunk együttműködni ebben a helyzetben, és mire is vagyunk képesek a közös alkotás folyamatában. Érdekes képek készültek, melyek alkalmat adtak egy jó beszélgetésre is. A délutánt egy kisvonatos kirándulással zártuk. A felsőtárkányi tópart – a festői környezete miatt – rendszeresen ad helyet kihelyezett művészeti programoknak, alkotó délutánoknak, művészeti csoportok foglalkozásainak, csapatépítő napoknak. Örömmel próbáltuk ki mi is, hogy milyen is a természetben közösen túrázni, tornázni, festeni, együtt falatozni, nagyokat beszélgetni, nevetni, szurkolni, segíteni a horgászoknak, közösen örülni a sikereknek és a szép élményeknek. Jó hangulatban, eredményesen telt a szakmai és közösségi napunk. Köszönjük a fenntartónak a támogatást.