2024.01.23-án a szakértői bizottsági tevékenységgel kapcsolatos online műhelyfoglalkozást szerveztünk a tiszafüredi járásban lévő nevelési-oktatási intézmények fejlesztőpedagógusai, gyógypedagógusai és logopédusai számára. Témánk a szakértői vizsgálat kérésének lehetséges okai és a kérelem kitöltésének módja volt, megbeszéltük, hogy mire fontos figyelni a kitöltésnél. Kiemeltük az egyes, félreértésre gyakran okot adó tételeket. Felhívtuk a kollégák figyelmét, hogy fontos a kérelmek beküldésének ütemezése ahhoz, hogy a jogszabályban foglaltaknak megfelelő vizsgálati időpontot tudjunk adni. Megköszöntük és ismételten kértük a részletes kitöltést, különös figyelemmel a gyermek/tanuló erősségeire és minden fontos információ feltüntetésére. Kérdésként elhangzott, hogy mi a teendő, ha magatartási és beilleszkedési nehézséggel kapcsolatban szeretnének segítséget az intézmények. Ezen esetekben azt javasoltuk, hogy amennyiben csak magatartási, viselkedési nehézséggel állunk szemben, akkor nevelési tanácsadást igényeljen az intézmény a gyermek/tanuló számára, a korábban kiküldött űrlapon. Amennyiben tanulási probléma is felmerül, akkor kérjék a szakértői vizsgálatot és írják le az egyéb nehézségeket is. A résztvevők kérdései nyomán megbeszéltük azt is, hogy mely intézmény tanulói melyik Szakszolgálat pszichés gondozását igényelhetik, ugyanakkor biztosítottuk, hogy a szakértői vizsgálat a járás valamennyi intézménye számára elérhető. Végezetül ismertettük a szakértői vélemény hatályosításának jelenlegi folyamatát.
Rédainé Kisnémet Nóra
pszichológus