Beszámolók

Beszámoló a VI. Országos Pedagógiai Szakmai Napról

Beszámoló

VI. Országos Pedagógiai Szakmai Nap

„Pedagógiai kihívások – a pedagógiai megújulás” címmel

Újfehértó, 2015.11.05.

A konferenciát Dr. Danyi Gyula a Szent Gergely Népfőiskola főigazgatója nyitotta meg. A konferenciát és az ott elhangzó előadásokat a Népfőiskola az újfehértói Lengyel Laura Óvoda közös szervezésével tartotta meg.

Az előadások elsősorban a minősítés, a portfólióírás, a tanfelügyelet témáit érintették. Dr. Danyi Gyula egyetemi docens és Takács Katalin mesterpedagógus, egyetemi docens megosztotta a gyakorlati tapasztalatokat mindazokkal, akik még nem estek át a portfólió feltöltésen és a minősítésen.

A konferencia másik fő témaköre: tehetséggondozás, tehetségfejlesztés „tehetségpalánta” óvódás gyermekeknél. A Lengyel Laura Óvoda zenei tehetséggondozó zeneovis csoportja bemutatta színvonalas előadását. Boda Sándorné óvodapedagógus, drámajáték – vezető ismertette számunkra a drámajáték szerepét az átlagtól eltérő magatartású gyermekek személyiségfejlesztésben. Érdekes demonstrációs játékot, gyakorlatokat láthattunk, amelyek akár jól használhatók is a szakszolgálati fejlesztések, pszichológiai terápiák során: konfliktus- és indulatkezelés, másság kezelése és elfogadása téren. A drámapedagógiai a jelen óvodai fejlesztések egyik alappillére lehetne a hagyományos frontális, elméleti oktatási forma helyett. Hiszen a gyermekek saját élményeiken, érzéseiken keresztül tapasztalják meg a lényegi elemeket és így indulhat be egy pozitív személyiségváltozás bennük.

A záró előadást Egri Tímea egyetemi doktorandusz tartotta: A fejlesztő és gyógypedagógiai gyakorlat jövője címen. Óvodapedagógusok számára az előadónő elmagyarázta a szakszolgálati ellátásokat, a fejlesztőpedagógia és a gyógypedagógia szakmai különbségét, BTMN és SNI gyermekek fejlesztését. Hallhatunk a szegregált/szeparált ellátási forma változásáról az integrált/inkluzív fejlesztések felé. A differenciált oktatás hangsúlya ma már egyre jobban tapasztalható. Fontos, hogy munkánk során az „evidance based” alapú terápiákra, fejlesztésekre törekedjünk, amelyeknek tudományos, szakmai megalapozottságuk van.

                                               Résztvevők:             Krómi Zoltánné – fejlesztőpedagógus

                                                                               Bukta Henrietta – klinikai szakpszichológus

                                                                                         (Tiszafüredi Tagintézmény)