Beszámolók Logopédiai munkaközösség

Beszámoló a logopédiai munkaközösség szakmai kirándulásáról

2019. március 23-án hosszas szervezés után indultunk Csongrádra. Pályázati programok, egyéb munkahelyi elfoglaltságok és váratlan események miatt sajnos csak kevesen tudtak eljönni a munkaközösségből. A szakmai programot megelőzve volt alkalmunk egy kutya terápiás testnevelés órába bepillantanunk a város egyik általános iskolájában. Az iskola pincéjében kialakított néprajzi múzeum visszarepített bennünket az időben. A különböző szakmák eszközein túl egy kompletten berendezett paraszt otthont is láthattunk. Az évtizedek alatt gazdag és értékes gyűjteményt hoztak létre az iskola tanulói és dolgozói. A Népek Házában négy földrészről összegyűjtött népviseletbe öltöztetett babákat csodálhattunk meg. Csongrád egyedülálló természeti látványosságát, a Körös-torkot a legbátrabb kollégák egy 30 méteres kilátóból tekintethették meg. Az áradó Tisza látványa nehezítette elképzelni, hogy nyáron itt tengerpartot idéző homokos part fogadja az idelátogatókat. Délután a Csongrád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Csongrádi Tagintézményébe látogattunk. Irigykedve sétáltunk végig az új épületben, ahol tágas, színes terápiás szobákat láttunk. A tagintézmény vezetője logopédusként a korai beavatkozás fontosságát hangsúlyozta és ez a szemlélet hatja át a teljes szakszolgálati ellátást. Ennek jegyében team diagnosztikát és terápiát alkalmaznak a legkisebbeknél. A Szól-e? szűréssel kiválasztott gyermekek ellátása az óvodákban történik. Nagyon sok megfontolandó ötletet hallottunk, mi is elmondtuk a jó gyakorlatainkat. Igazán pezsgő eszmecserét folytattunk, mely biztosítéka lehet annak, hogy a szakmai együttműködésünk a jövőben gyümölcsöző legyen.