Korai fejlesztés, fejlesztő nevelés, konduktív pedagógia
- Aktuális szervezési feladatok megbeszélése:
- Béres Lászlóné munkacsoport vezető beszámolt az előző hónap eredményeiről:
- 2015. szeptember 30-án leadásra kerültek a korai fejlesztés, oktatás és gondozás, a fejlesztő nevelés és a konduktív pedagógiai ellátás folyamatszabályozásának aktualizált változatai
- 2015. október 5-én leadásra kerültek az infrastruktúra használati szerződések előkészítéséhez összegyűjtött adatok.
- Kovácsné Bögödi Beáta szakmai és koordinációs főigazgató-helettes tájékoztatta munkacsoport tagjait az Önértékelési munkacsoport megkezdett munkájáról.
- A résztvevők elismeréssel szóltak a 2015. október 13-án a Jász-Nagykun_szonok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat által szervezett, a korai fejlesztés témájában megrendezett szakmai napról.
- Bemutatkozott a munkacsoport két új tagja: Kisné Magyar Mária, a Jászapáti telephely, valamint Fekécsné Beregszászi Erzsébet, a Mezőtúri Tagintézmény korai fejlesztéssel foglakozó munkatársa.
2. A dokumentáció vezetése a korai fejlesztés és fejlesztő nevelés esetében
Dokumentumaink:
- Egyéni nyilvántartó karton
- Egyéni fejlesztő napló (külív és betétlapok)
- Egyéni fejlesztési terv
- Értékelési lap
- Utazási utalvány és betétlapja
- Forgalmi napló a korai fejlesztésben és gondozásban, a fejlesztő nevelésben részt vevő gyermekekről
Az alábbi kérdésekben születtek megállapodások:
- A haladási naplóban a megtartott foglakozások kerülnek dokumentálásra, az elmaradt foglakozások pótlásának dokumentálására pótlap kerül bevezetésre (az INYR alkalmas a tervezett, de meghiúsult tevékenységek rögzítésére);
- Az egyéni fejlesztő napló betétlapjai vezethetőek elektronikusan is, de a foglalkozást végző szakember a foglakozások megtartását foglalkozásonként saját kézírásával írja alá;
- A gyermek szülője (gondviselője) a foglakozások megtartását aláírásával igazolja;
- Amennyiben a foglakoztatás a pedagógiai szakszolgálat intézményében történik, úgy a foglakozások megtartását az intézmény vezetője igazolja aláírásával;
- Az egyéni fejlesztő napló külíve több éven keresztül használható;
- A betétíveket a foglakozások megszűnésével illetve az adott tanév végén (augusztus 31.) lezárjuk;
- Az értékelési lapok elkészítése továbbra is a tanév rendjéhez igazodik: a szorgalmi időszak végén június 15. és június 30. között készítjük el;
- A korai fejlesztés és fejlesztő nevelés foglakozásainak ideje a tanítási órákhoz hasonlóan 45 perc. A 45 perces tanítási órákat a szünettel, az óra előtti és utáni teendők elvégzéséhez szükséges idővel 1 óraként kell beszámítani. (Az INYR-ben a tevékenység időtartamát 60 percben jelöljük meg.).
3. Az INYR használata a korai fejlesztés típusú tevékenységek terén
- A rendszer használatának ismert nehézségei mellett a kollégák alapvetően jártasak a szolgáltatási folyamatok és a tevékenységek rögzítésének menetében
- A munkatársak problémát jeleztek viszont azoknak a gyerekeknek az esetében, ahol több szakember is érintett az ellátás folyamatában: nehézséget jelent az összehangolt adatrögzítés (ugyanabban a szolgáltatási folyamatban kell két szakember tevékenységeit rögzíteni).
A következő találkozó tervezett időpontja 2015. december 3. Erre az időpontra terveztük látogatásunkat az ELTE Gyakorló Óvoda és EGYMI-nél, amelynek szervezéséért Béres Lászlóné felelős. A látogatás feltételeinek alakulásáról az érintettek folyamatos tájékoztatást fognak kapni.
Jászberény, 2015. október 29.
Béres Lászlóné
Munkacsoport-vezető