Munkaközösség

Az iskolapszichológia munkaközösség foglalkozásán megbeszéltek rövid összefoglalója (2015.09.23.)

 

  1. Új kollégák bemutatkozása – több személyi változás is történt.
  1. A munkaterv rövid ismertetése, az abban foglalt fő feladatok megbeszélése, elfogadása.
  • Az új munkaforma megbeszélése, az őszi műhelymunka tervezett időpontjának kiválasztása – november 18. 13.30-16.00
  • A megyei iskolapszichológiai helyzetkép aktualizálása – minden munkaközösségi tag saját tankerületében feltérképezi a nevelési-oktatási intézményekben dolgozó óvoda- és iskolapszichológusok pontos létszámát, nevét és elérhetőségét, s továbbítja nekem. Határidő: 2015. október 16.
  • Az iskolapszichológiai protokollban meghatározott szűrőeljárások, vizsgálati eszközök folyamatos gyűjtése. A tavaszi műhelymunkán kerül végleges bemutatásra, a kollégáknak is rendelkezésére bocsájtjuk. Határidő: 2016. március
  1. Az óvoda- és iskolapszichológiai koordináció folyamatszabályozásának átbeszélése, korrigálása, véglegesítése. 
  1. A tervezett műhelymunkák téma-meghatározása, felelősök kijelölése.

 Témajavaslatok, ötletek

–  A Tudásközpont szakmai anyagainak részletes bemutatása
–  Az érzelmi intelligencia fejlesztési lehetőségei
–  Szülői értekezletek típusai, felépítésük, témájuk
–  Életkezdési válság, kibontakozó felnőttkor – pályakezdés, pályaidentitás
–  Az iskolai erőszak – bullying

  

                                        A műhelymunkák tématervezete
1. alkalom
2015. 11. 18.
Fókuszban az iskolai erőszak

A Tudásközpont szakmai anyagainak részletes bemutatása; Iskolai erőszak – bullying; Arizona program avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére, Resztoratív technikák iskolai alkalmazása

Felelős:

Domonics Gyöngyi, Fügedi Petra, Kissné Szekeres Ibolya, Szabó Anita

2. alkalom
2016. március
Fókuszban a csoportfoglalkozások

Szűrőeljárások kiinduló csomagjának bemutatása; Szűrési tapasztalatok; A szűrésre épülő csoportok – kompetenciahatárok; Csoportozási lehetőségek, csoporttapasztalatok; Az érzelmi intelligencia fejlesztési lehetőségei; Élménypedagógia;   A szülői értekezletek típusai, felépítésük, témájuk; Életkezdési válság, kibontakozó felnőttkor – pályakezdés, pályaidentitás

Felelős:

Kóródi Anikó, Domonics Gyöngyi, Fügedi Petra, Guba Veronika, Fazekas-Dávid Dóra, munkaközösség-vezető

A műhelymunka ötlettára mindig bővíthető, a tanév során biztosan megismerkedtek új témákkal, módszerekkel, eszközökkel, aminek bemutatására nyitott a csapat. Ez csak egy csapáskijelölés, hogy mi legyen az a vezérszál, amire felfűzhetjük a szakmai programot. Sőt, számítunk a „terepen” dolgozó kollégák aktivitására, gyakorlati tapasztalatára!

Szolnok, 2015. szeptember 25.

Szabó Anita
munkaközösség-vezető