Jász – Nagykun – Szolnok Megyei
Pedagógiai Szakszolgálat
Kiemelten tehetséges gyermekek/tanulók gondozása és pályaválasztási tanácsadás munkaközösség
„A tehetség nem örökkévaló adottság, munka nélkül elapad, mint a forrás. Tehát dolgozni kell és örülni a kis eredményeknek is.”
Győry Kálmán
A munkaközösség tagjai:
A Kiemelten tehetséges gyerekek, tanulók gondozása munkaközösség egy nyitott szakmai szerveződés. Tagjai a Jász – Nagykun – Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálatok Tagintézményit és telephelyeit képviselik. A munkaközösség tagjai gyógypedagógusi vagy pszichológusi végzettséggel rendelkeznek, akik a kitűzött célokat elfogadják és azok elérése érdekében a közös munkában szívesen vesznek részt. Nyitottak, rugalmasak, együttműködők és a tudásukkal segítik a célok megvalósulását. A munkaközösség három tagja rendelkezik tehetséggondozási szakvizsga, vagy tehetséggondozó mestertanár végzettséggel
A Jász –Nagykun – Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat, mint köznevelési intézmény a 2013/2014. tanévtől ellátja a továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás pedagógiai szakszolgálati feladatot, amely a Székhelyintézményben működik.
Tagintézmények és telephelyek:
Tagintézmény | Munkatárs neve |
Jászberényi Tagintézmény | Szebeni Viola |
Jászberényi Tagintézmény Jászapáti Telephelye | Olenyik Karolina |
Karcagi Tagintézmény | Szűcsné Kacsándi Bernadett |
Kunhegyesi Tagintézmény | Zsidóné Kádár Terézia |
Kunszentmártoni tagintézmény | Ghycy Tamás |
Mezőtúri Tagintézmény | Csete Olga |
Székhelyintézmény Tehetséggondozó koordinátor |
Császár István |
Szolnoki Tagintézmény | Muszkalay Hedvig |
Szolnoki Tagintézmény Újszászi telephely | Dr. Korpásné Bakos Valéria |
Tiszafüredi Tagintézmény | Krómi Zoltánné |
Törökszentmiklósi Tagintézmény | Szabó Judit |
Törökszentmiklósi Tagintézmény Fegyverneki Telephelye | Varga Mária |
Székhelyintézmény Pályaválasztási csoport |
Váczi Emese Paraginé Boros Ágnes |
A munkaközösség időkeret beosztása:
Tervezetten: másfél havonta, páratlan hét szerdai napokon, 13. 30-tól – 15. 30-ig.
2016. szeptember 28.
2016. október 26.
2016. november 23.
2017. február 15.
2017. március 29.
2017. május 10.
Célok és feladatok:
A kiemelten tehetséges tanulók/gyermekek gondozása:
- Szakmai együttműködés a tehetségsegítés támogatásában. Folyamatos szakmai együttműködő kapcsolatok kialakítása és fenntartása, melyek szakmai érdeklődés és elkötelezettségek alapján jönnek létre. Személyes kapcsolatok kialakítására is igyekszünk minden belső és külső partnerünkkel.
- Az egymástól való tanulás biztosítása, tapasztalatcserék.
- A tehetséggondozó munka segítése szakemberek közreműködésével.
- A rendszeres szakmai és gyakorlati információcsere.
- A tehetség megnyilvánulásának korai felismerésében segítségnyújtás.
- Alulteljesítő, rejtett tehetséges gyermekek felismerésének megsegítése.
- A tehetségre jellemző tulajdonságok megismerése.
- A tehetség különböző területeinek ismerete.
- Tanulók megismerésére technikák és módszerek.
- Tehetséges tanulókkal foglalkozó pedagógusoknak segítségnyújtás.
- Tehetséges gyermekekkel és szüleivel együttműködés, segítség.
- Mérési módszerek megismertetése.
- A jó gyakorlatok megismerése, továbbadása.
- A tehetséges gyermekek diagnosztizálása, gondozása a Pedagógiai Szakszolgálatok bevonásával.
- Szaktanácsadás különböző területeken.
- Kapcsolatfejlesztés, szakmai szolgáltatások megismerése, hozzáférés esélyeinek megteremtése.
- Szoros kapcsolattartás a munkaközösségekkel (Pályaorientáció, Szakértői, Nevelési Tanácsadás, Iskolapszichológia…)
- Szakmai konzultációk, műhelymunkák szervezése.
- Szakmai műhelymunka tartalmi kínálatának bővítése, biztosítása, folyamatos megújulása.
- Kitekintés más intézmények felé
A pályaválasztási tanácsadás:
- A megye általános és középfokú oktatási intézményeiben a szakszolgálat pályaválasztási tevékenységének megismertetése – alapozva a már meglévő kapcsolatokra.
- Kapcsolati háló kialakítása, erősítése az oktatási intézmények pályaválasztási felelős pedagógusaival, osztályfőnökökkel, a Regionális Szakmai munkaközösség tagjaival.
- A pedagógiai szakszolgálatra vonatkozó jogszabályok nyomon követése, a jogszabályoknak való megfelelés.
Célcsoportjaink:
A kiemelten tehetséges tanulók/ gyermekek gondozása terén:
- szakmai munkaközösségek, a tehetségkoordinátorok, a tehetségsegítők, tehetséges tanulókkal foglalkozó szakemberek, szülők és gyermekek.
A pályaválasztási tanácsadás esetében:
- a nappali tagozatos tanulói jogviszonnyal rendelkező diákok az általános iskolások (7. -8. évfolyam diákjai), akik tanácstalanok, érdeklődésük iránya még nem alakult ki, vagy egyéni tanácsadásra, segítségre van szükségük (pl. sajátos nevelési igény miatt)
- középfokú iskolák tanulói, akiknél felvetődik az iskolaváltás igénye, szükségessége
- fakultáció-választás előtt álló, tanácsadást kérő középiskolások (gimnazisták)
- érettségi utáni továbbtanulásra készülő – a középiskola nappali tagozatán tanuló – fiatalok a 9. – 12. évfolyamig.
„Ha fölgyújtjuk a gyermekben a veleszületett szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amilyenekről álmodni sem mertünk volna.”
Kristine Barnett