óvoda- és iskolapszichológiai munkaközösség

Beszámoló a II. Iskolapszichológus Vándorgyűlésről

Az MPT Iskolapszichológiai Szekció és az Országos Iskolapszichológiai Módszertani Bázis közös szervezésében 2018. április 19-20. között Szegeden, a Szent-Györgyi Albert Agorában rendezték meg a II. Iskolapszichológus Vándorgyűlést.

A kétnapos programsorozat Szabó Éva – mint házigazda – ünnepélyes köszöntőjével vette kezdetét. A megnyitót követően plenáris előadások és műhelymunkák váltogatták egymást. Az első előadásban N. Kollár Katalin és Szabó Éva arra világítottak rá, hogy mit várnak a tanárok az iskolapszichológusoktól? Vircsik Debóra vitte tovább ezt a gondolatkört, ő a diákok vélekedésévével egészítette ki az iskolapszichológusok munkájának megítélését. Ezt követően Jármi Éva az iskolai zaklatás kezelésére alkalmazható ENABLE Anti-bullying programot népszerűsítette, Berki Tibor csoportjában élménypedagógiai tapasztalatokat lehette szerezni, Saródy Vera a pedagógusoknak tartott Bálint-csoport működését mutatta be, Szél Erzsébet pedig a csoportos pedagógus konzultáció lehetőségeit tárta fel. A délután egy újabb plenáris üléssel folytatódott, N. Kollár Katalin tematikusan mutatta be az iskolapszichológiai füzeteket, mint módszertani kapaszkodókat. Az előadást ismét egy csokor műhelymunka követte. A II. műhelyblokkot Járó Katalin csapatfejlesztési és konfliktuskezelési módszerei színesítették, bemutatásra került – Sándor Éva által – a Békés iskolák antibullying programja, valamint Kovács Katinka és Fügedi Petra egy igazán izgalmas kérdést feszegettek, hogy mit is keres a szexuálpszichológia az iskolában? A szakmai program egy iskolapszichológusi kerekasztal beszélgetéssel zárult, amit Tamás Márta moderált, majd az állófogadáson, és az azt követő rendhagyó városnézésen már a kapcsolatok építése és ápolása került fókuszba.

A második nap Piros Vera: „A tanulási nehézségek és zavarok problematikája az iskolapszichológusi munkában” előadásával vette kezdetét. Egy újabb műhelyblokkban Pethő Adél a középiskolásokkal végezhető meseterápiába vonta be az érdeklődőket, Gyebnár Viktória a tehetségazonosításra is jól alkalmazható TCT-DP vizuális kreativitás teszttel ismertette meg a résztvevőket, Szummer Gabriella és Jagodics Balázs az óvoda-és iskolapszichológusi munkában megtapasztalt etikai dilemmákon gondolkodtatták el a hallgatóságot, Kotogán Róbert és Sirkó Mónika pedig az óvodapszichológus és óvodapedagógus együttműködési lehetőségeire mutattak rá. Végezetül Gyarmathy Éva „Atipikus módszerek az oktatásban” címmel tartott egy izgalmas és színes előadást, amit már csak Szabó Éva konferencia zárása követett.

A Vándorgyűlés a szakmai fejlődés és tapasztalatcsere mellett jó lehetőséget teremtett feltöltődésre is a szakmai és személyes kapcsolatok kialakítása, ápolása által.

Szabó Anita