Cikkek

A gyermekkori ADHD diagnosztikája és terápiája

A gyermekkori ADHD diagnosztikája és terápiája

A 10 órás továbbképzést 2015. március 13-án dr. László Zsuzsa klinikai szakpszichológus, viselkedésterapeuta tartotta a FIMOTA Központban. Az ő nevéhez fűződő fimota mozaikszó jelentése: fi= figyelemzavar
mo= motoros nyugtalanság
ta= tanulászavar
A képzés első részében a fimotasággal kapcsolatos tévedések, valamint az ADHD általános jellemzői, a hangulati és viselkedési sajátosságok kerültek megbeszélésre.

Betekintést kaptunk arról, hogy a Fimota központban, milyen szempontok (szülők, az intézmény problémaleírása, szülői kérdőívek kitöltése, a gyerek problémaleírása, megfigyelése, vizsgálata, terápiás tervkészítés, az eredmények megbeszélése gyerekkel, szülővel, pedagógussal) alapján történik az ADHD diagnózis és terápia felállítása.
A képzés befejező részében az iskolai keretek között jól bevált technikákról (pl.: tanári visszajelző, jutalomlista) kaptunk tájékoztatást.

Az ADHD nem nőhető ki, de a gyerekek megfelelő segítség mellett megtanulnak vele élni, és előnyükre fordítani. Ha a család, az iskola jól kezeli a fimotát, és a meglévő képességeik fokozott fejlesztésével segítséget kap, melyet jól hasznosíthat számos területen.

Kátiané Darók Bernadett
gyógypedagógus