Beszámolók Kunhegyesi tagintézmény

Beszámoló a JNSZM Pedagógiai Szakszolgálat Kunhegyesi Tagintézményének csapatépítő kirándulással egybekötött szakmai napjáról

Tagintézményünk az idei tanévben is tervezett csapaépítő kirándulást, amit a munkaterv alapján a többletkötelezettség vállalásból tudtunk finanszírozni. Az úti célunk idén Debrecen volt, ahová 2019. június 19-én utaztunk el. A kirándulás szakmai részében a délelőtt folyamán ellátogattunk Kelet-Magyarország első és egyetlen baba-mama központjába, a Csemeteligetbe (Debrecenben, Nagyerdei krt. 16.). A központ vezetője, Erdélyi Anita végigvezetett minket az épületben, majd arról mesélt, milyen céllal hozta létre ezt a több korosztályos, baba-mama és családbarát helyet. A rövid bemutatóból megismerkedhettünk az itt kínált programokkal, pl. az óvoda előtti korosztályt hét különböző baba-mama foglalkozással várják. A 3 év alatti korosztálynak hirdették meg a mini ovi programot is, mely egy 3 órás délelőtti ovi-előkészítő foglalkozás. Az ovisok számára „Lehetsz Király foglalkozás, balett, mozgásfejlesztő ovitorna (4-7 év) és izgő-mozgó torna (3-4 év) érhető el náluk. A családok különböző rendezvényeken vehetnek részt, nyáron táborokat hirdetnek meg, és tematikus szülinapi zsúrokat szerveznek egész évben. Az anyukáknak „hordozós klubot” tartanak, és nemrég keltették életre a kismama és várandós klubot is. A szakmai látogatás után a nap további részében „felfedeztük” Debrecent. Elsétáltunk a Nagyerdei parkba és a Debreceni Egyetem Főépületéhez. A közös ebédet követően Debrecen jelképét, a Református Nagytemplomot néztük meg. Rövid történeti betekintés után megcsodáltuk  a templomi orgonát, ami többszöri átalakítás után jelenleg az ország második legnagyobb mechanikus orgonája. „Templom túránk” része volt a padlástér bejárása és a panorámajárdához útban felfelé, az 56 mázsás Rákóczi-harang megtekintése is. Bár a melegben nem volt kis feladat a hat emeletnyi magas szűk lépcsősor megmászása, azonban a templom tornyaiból és a timpanon mögötti acélhídról elénk táruló csodálatos kilátás megérte a fáradtságot. A kötetlenül együtt töltött nap kiváló lehetőséget adott a csapatnak a felhőtlen beszélgetésre, sok nevetésre, és nem utolsó sorban közös élmények szerzésére. Fáradtan, de energiával feltöltve érkeztünk haza, jó volt a kollégákkal egy kötetlen munkától mentes napot eltölteni.

Köszönjük a programhoz nyújtott anyagi támogatást!