Emlékeztető a 2015. szeptember 24-én megtartott munkaközösségi megbeszélésről Korai fejlesztés, fejlesztő nevelés, konduktív pedagógia I. A tanév előkészítése: a találkozók időpontjának meghatározása, munkaterv elkészítése, szakmai célkitűzések meghatározása a tavalyi tanév …
A „Lőrincz-féle komplex tantermi játékok rendszere” – tanulást fejlesztő eszköz nélküli játékok bemutatója
Összefoglaló A „Lőrincz-féle komplex tantermi játékok rendszere” – tanulást fejlesztő eszköz nélküli játékok bemutatója műhelymunkáról Időpont: 2015. szeptember 23. 14.30-16.00 Helyszín: Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény …
Az iskolapszichológia munkaközösség foglalkozása (2015.09.23.)
Az iskolapszichológia munkaközösség foglalkozásán (2015.09.23.) megbeszéltek rövid összefoglalója Új kollégák bemutatkozása – több személyi változás is történt. A munkaterv rövid ismertetése, az abban foglalt fő feladatok megbeszélése, elfogadása. Az új …
Kalmár Magda: Reziliencia: ellenállás vagy megbirkózás?
Országos Iskolapszichológiai Módszertani Bázis Kalmár Magda: Reziliencia: ellenállás vagy megbirkózás? A reziliencia szó jelentése: rugalmas ellenállóképesség. Reziliencia definíciója: az a folyamat, mely során a kedvezőtlen, veszélyeztető környezet ellenére pozitív …
Emlékeztető Szakértői bizottsági tevékenységet folytató munkaközösség 2015. szeptember 17.
Emlékeztető Szakértői bizottsági tevékenységet folytató munkaközösség 2015. szeptember 17. A 2015/2016-os tanév első munkaközösségi találkozójára 2015. szeptember 17-én 13.30 órától került sor. Minden tagintézmény képviseltette magát a megbeszélésen, összesen 17 …
Nevelési tanácsadás munkaközösség 2015. szeptember 16.
Emlékeztető Nevelési tanácsadás munkaközösség 2015 .szeptember 16. A 2014/2015-ös tanévhez képest jelentős személyi változások történtek a szakmai teamben. A munkaközösség-vezető személyének változása mellett, több tagintézményben új kollégák kerültek a munkaközösségbe. …
Önértékelési csoport 1. találkozó
Emlékeztető Önértékelési csoport 1. találkozó 2015. augusztus 31. feladat A tagintézmények – közösen a telephellyel – kidolgozzák, javaslatot tesznek a három nagy önértékelési terület Önértékelési kézikönyvben felsorolt standardok kiegészítésére. Ennek …
Tehetségfejlesztéssel kapcsolatos szolgáltatás igénybevétele
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat szakmai alapdokumentumában foglaltaknak megfelelően segíti a nevelési oktatási intézményekben folyó tehetségfelismerő tevékenységet, a tehetség azonosítást és a tehetséggondozást. Ezt a tevékenységet a JNSZ Megyei Pedagógiai …
Beszámoló az NTP-FTP-14-0017 „Mesevári Morczy Kalandjai” pályázat megvalósításáról
BESZÁMOLÓ NTP-FTP-14-0017 „Mesevári Morczy Kalandjai” pályázat megvalósításáról 2015 januárjában lehetőséget kaptunk a Nemzeti Tehetség Program 2014 által meghirdetett NTP-FTP-14 elnevezésű pályázat megírására, amelyet szerencsésen meg is nyertünk. A pályázat célja …
Beszámoló az NTP-EFP-14-0072 „Alulteljesítő tehetségesek középiskolai továbbtanulásának segítése” pályázat megvalósításáról
BESZÁMOLÓ NTP-EFP-14-0072 „Alulteljesítő tehetségesek középiskolai továbbtanulásának segítése” pályázat megvalósításáról A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Székhelyintézménye sikeres tehetséggondozó pályázat keretében biztosított lehetőséget 4 tanuló számára, komplex középiskolai továbbtanulásra felkészítő programban való …
Babzsák Fejlesztő Program
2015. május 26-án az Educatio szervezésében, a Sajátos nevelési igényű gyerekek integrációja (Pedagógiai Szakszolgálatok fejlesztése)” kiemelt projekt keretein belül Babzsák Fejlesztő Program elnevezésű képzésen vettem részt. A Babzsák Fejlesztő Program …
PRO TALENTO 2015
PRO TALENTO Emlékérem átadása
Az egykori Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Intézet, Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálat 1998-ban hozta létre a Versenyképes Tudásért Alapítványt. Az Alapítvány fő célja a tehetséggondozás megvalósítása a tehetséges tanulók és pedagógusok tehetséggondozó munkájának elismerése. Az Alapítvány kuratóriuma ítéli oda a Pro Talento Emlékérmet. Az emlékérem ezüstözött plakett, Szabó Imre fia Béla művésztanár alkotása. Az oklevélen sorszámmal jelölt az emlékérem sorszáma.
Az eltelt 17 év alatt 64 érmet adott ki évente három pedagógusnak, és egy-egy 12. évfolyamos tanulónak.
Az emlékérem elnyerésére pályázniuk kell az intézményeknek, a felterjesztett pedagógusok közül pedig a kuratóriumi tagok gondos mérlegelés alapján választották ki a három pedagógust, akik ünnepség keretében kapták meg az emlékérmet.
Ebben a tanévben 9 felterjesztés érkezett a megyéből, 7 általános, és 2 középiskolában tanító pedagógust találtak érdemesnek az intézmények az emlékéremre történő felterjesztésre.
A 2015. március 31-én megszűnt Pedagógiai Intézet Pro Talento Emlékérem átadással kapcsolatos tevékenységét, a Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács és a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Szakszolgálat vette át. Ebben a tanévben már ezek a szervezetek írták ki a pályázatot, s kérték fel a bírálókat a döntésre. A továbbiakban a két szervezet évente írja ki a pályázatot a szabályzatnak megfelelően, s gondos mérlegelés alapján felkért bírálók döntenek arról, hogy ki kapja a díjat.
Ebben az évben is Dr. Kállai Mária kormánymegbízott asszony a Jász-Nagykun-Szolnok Tehetségsegítő Tanács elnöke köszöntötte a résztvevőket és adta át az emlékérmeket.
A 2015. évi díjazottak:
Dr. Jakabné Fekete Edit matematika-fizika szakos tanár a Tiszafüredi Kossuth Lajos Gimnázium Szakképző Iskola Általános Iskola és Kollégium igazgatóhelyettese
Oláhné Farkasinszki Edit magyar nyelv és irodalom – francia nyelv szakos tanár a Szolnoki Verseghy Ferenc Gimnázium tanára
Sósné Kádár Marianna a Törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda tanára
A tanulók közül 2015-ben Gál Fanni a Verseghy Ferenc Gimnázium 12. évfolyamos tanulója kapta az emlékérmet.
Képek a rendezvényről: